torsdag den 27. juni 2013

Kagedekorationskursus

Kagekursus
Mit første som lærer

Resultatet af min "elevs" anstrengelser

En af mine venner spurgte mig for længe siden, og jeg ikke kunne lære hende at lave kager, pyntet med fondant.
Forleden lykkedes det os endeligt at mødes.
Jeg havde forinden bagt to chokoladekager fra denne opskrift.
Kagerne er, pga chokoladen, ret faste og derfor gode at arbejde med i forbindelse med at smøre kagen op, når man ikke er så rutineret i at smøre kager op og betrække kager med fondant.
Vi arbejdede i ca 4½ time (inkl pause) og kom frem til følgende resultater. Jeg fik øvet mig lidt på at dekorere med royal icing (og fandt ud af at der skal øves en del mere, før øvelse gør mester).

Billeder af kagerne

Min kage. Jeg beklager de dårlige billeder.

Kagen er hvid fondant der er sprayet med spiseligt sølvspray





Ingen kommentarer:

Send en kommentar