mandag den 23. januar 2017

Hawaii

Hawaii kage
Fødselsdagskage


Caisa fyldte 8 år og temaet skulle være Hawaii, og hibiscus blomster.
Jeg fik bestillingen pr mail og studsede ikke lige over navnet på afsenderen. Det var først da min datter nævnte at det var en af hendes lærere som var hende der havde bestilt den, at det gik op for mig at det ikke var første gang hun bestilte en kage hos mig. Jeg har tidligere også lavet deres bryllupskage, som du kan se her: http://www.fars-kager.dk/2014/12/opsmurt-bryllupskage.html

Her opdagede jeg også først at det var en af min datters lærere, da hun nævnte det kort til før brylluppet. Men jeg er da glad for at mine kager gør indtryk, og at kunderne vender tilbage, selvom jeg ikke altid lige opdager at det er dem :-)
Udover denne kage, blev jeg også spurgt om jeg kunne lave en lille kage til svigerinde som ikke tålte gluten. Det sagde jeg ja til, og kagen kan du se nederst på siden. Opskriften på de glutenfri bunde kan du se her: http://www.fars-kager.dk/2017/01/gf-lagkagebunde.html


Den store kage er lyse nøddelagkagebunde, fyldt med Tobleronemousse, og hindbærmousse, smurt op med Palmin smørcreme med kakao. Sandet er lyse vafler med vanillecreme (Dem man spiser til is), rørsukker og lidt kartoffelmel, blendet sammen. Vandet er hjemmelavet piping gel. Klik på linkene for opskrifter.
Blomsterne er lavet ved at kombinere 2 forskellige fremgangsmåder (se begge metoder nederst på siden). Jeg har brugt den samme udstikker som man bruger til roser med 5 blade. Derefter har jeg lavet struktur i bladene ved at massere fondanten med en svamp ned på et mønsterblad, og derefter gjort kanterne tynde som ved roser. Blomsterne er sat til tørring i omvendte æggeforme forret med servietter. Efter et døgn er det malet med 2 forskellige røde farver (mørk yderst for kraftigere mønster). Spidserne er lavet på to forskellige måde. De store har fået nogle små færdiglavede gule "dimser" i, mens de små er blevet dampet og derefter rullet i små guldkugler. Der er blomstertråd i disse spidser og det er stukket igennem selve blomsten og holder på den måde fast på kagen.











Glutenfri kage til gæsten der ikke tålte gluten.
Glutenfri kage til gæsten der ikke tålte gluten.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar