tirsdag den 14. februar 2012

Kagedekorationskursus

Kagedekorationskursus
Trin 2, let øvet, hos Sofisticake


Jeg var i torsdags til kagekursus hos Sofisticake, som hører til i Roskilde. Selve kurset var dog ikke i deres egne lokaler, men hos butikken Love2Scrap.

Jeg var den sidste der kom, og blev mødt af flere undrende blikke, da jeg trådte ind i lokalet. Jeg fik senere at vide at der kun én gang tidligere havde været en mand på et kursus og han tog direkte fra kurset ud i hans motorcykelklub med en gulerodskage. På kurset lærte man at lave kvikroser, som i sin enkelthed går ud på at man kan  lave en rose pr minut, hvor jeg normalt bruger 5-10 minutter på at lave en selv, hvor jeg laver hvert blad enkeltvis. Vi fik også vist hvordan vi bruger silikoneforme til bla. at lave roser med. Derudover viste hun hvordan vi kunne lave en høj kan rundt på kagen, som kunne minde lidt om et plankeværk. Jeg prøvede kræfter med silikoneformene og en enkelt kvikrose som dog ikke gik så godt.
Jeg blev overrasket over den hyggelige stemning og tror bestemt det er noget jeg kunne finde på igen, på trods af at jeg ikke normalt laver kager med blomsterpynt mm.

Nedenfor er billeder af resultatet af min kage. Kurset varede 3 timer, men jeg skulle lige have styr på silikoneformene, så det gik ikke så hurtigt. Jeg nåede derfor ikke at blive helt færdig med dekorationen. Jeg ville gerne have haft små torne, samt blade på "rosenbusken", samt lave den anden hånd og en ny kvikrose, som jeg ville være mere tilfreds med.

Min datter, spurgte om jeg ikke ville lave en lyserød blomst på kagen, så det skulle der naturligvis
og så lige hendes navn, og en lille hånd.



Hende jeg sad ved siden af lavede denne søde kage
Hvis du var med på kurset, så vil jeg også gerne have et billede af din kage med på indlægget, så smid gerne en mail med billedet på m[@]f-d.dk (fjern [ og ]) eller skriv en kommentar med et link til billedet, her i indlægget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar