fredag den 9. december 2011

At lave en bogkage (del 3)

At lave en bogkage (del 3)
Inspiration

Jeg er det som man normalt kalder en nørd når det drejer sig om mobiltelefoni og computer, men også til at google ting. Er der noget andre ikke kan finde, spørger de tit mig. Jeg så det derfor som en naturlig ting at google lidt efter forskellige ideer til min kage. For at skåne jer for at skulle bruge lige så lang tid på at søge efter ting som mig, deler jeg gladeligt mine fund med jer.

Hjemmesider med opskrifter:

  • Himmelske-kager.blogspot.com - En blog der er fyldt med opskrifter på alle mulige mousser, lagkagebunde og meget andet. Hun har også 7 indlæg hvor hun gennemgår hvordan man laver en kage med fondant. Lige fra forberedelsen til at lægge fondant og pynt på. Denne blog har været grundstenen bag min dåbskage. Hvis der er noget man er i tvivl om mht
  • Kagemor.blogspot.com - Blog med en masse billeder af kager med forskellige temaer. Rigtig god til at få gode ideer af. Der er samtidigt også en del opskrifter på denne blog.
Links til sider og videoer med inspiration til fondantfigurer og undervisning i hvordan du skal gøre:

  • Cakecentral.com - En hjemmeside fyldt med inspiration og "How to"-guides. Her fandt jeg skabeloner og guide til converse skoene. Se linket her
  • youtu.be/1cBcVz2IR_g - Et link til en youtube video, hvor der forklares hvordan man laver Converse skoen. Jeg er ikke helt enig i alle hendes måneder at lave skoen på, men hun har samtidigt også mange gode råd, som afviger fra Cakecentral's skabelon, som jeg er meget enig med hende i.
  • Monkeysee.com/play/15846-fondant-cake-decorating-crumb-coating - En video af Monkey See som har mange forskellige klip om alt muligt, men hvis du åbner dette link vil der nedenfor videoen være andre videoklip som er relateret til at lave en kage med fondant.
Skriv gerne flere gode links i kommentarfeltet.

I det næste indlæg, del 4,  vil jeg starte på at lave dekorationer til kagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar