fredag den 3. februar 2012

Cupcake frosting

Chokolade frosting
Lige til at sprøjte ovenpå mine bananmuffins

Min kone fik besøg af hendes mødregruppe, så jeg ville tage nogle af banan muffins op fra fryseren til dem. Desværre var de blevet trykket i fryseren og så lidt kedelige ud. Jeg besluttede mig derfor for at prøve at lave noget cupcake frosting, og da jeg er en stor fan af chokolade, faldt valget på en chokolade frosting, jeg faldt over på nettet:

Chokolade frosting (til 8-12 muffins/cupcakes, alt efter mængden af topping)
300 g flormelis
100 g blødt smør (ikke kærgården, margarine eller andet kopiprodukt)
0,4 dl mælk
50-75 g mørk god chokolade. Jeg brugte 72 %

  1. Hak chokoladen fint og smelt den. Køl den herefter af til under lillefingervarm.
  2. Pisk formelis og smør og tilsæt mælk lidt ad gangen. Hvis du bruger elpisker så brug en skål med stænklåg, da flormelisen eller havner over det meste af bordet.
  3. Tilsæt den smeltede chokolade og pisk massen godt. Jo længere du pisker, des luftigere bliver frostingen.

Den kan godt laves på forhånd, blot den opbevares på køl. Husk at tage den ud lidt før du skal bruge den, da den ikke er til at sprøjte ud hvis den er kold.
Jeg synes det blev flot, men samtidigt vammel
fordi jeg brugte så meget frosting.

Personligt synes jeg at den knaste lidt for meget, pga flormelisen, men den havde en lækker cremet smag som ikke smagte ret meget af smør, som andre toppings tit gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar