søndag den 27. maj 2012

"Undskyld"-kage

En "Undskyld"-kage
En kage til min kones arbejde

Jeg er gået på barsel og da min bror og hans familie holder et ferieår i San Diego, USA, tænkte jeg at det var en god mulighed for at kommer "derover", sammen med min søn på 10 måneder. Da min kone skulle på arbejde den dag vi skulle flyve valgte vi at tage toget ind til lufthavnen om morgenen. Jeg havde valgt at komme i god tid nu når jeg var alene med min søn, så det ikke blev stresset. Vi var derfor ved check in ca 2 timer og 20 minutter før flyet skulle flyve. Da vi kom frem til dem som kontrollerede at vi havde visa mm, gav jeg hende mine to pas, hvorefter hun spurgte mig: "Skal du ikke med?". Jeg kiggede meget spørgende på hende hvor efter hun viste mig passet som ikke var mit eget, men min kones. Jeg havde fået byttet rundt på vores pas lige inden jeg skulle pakke dem, så jeg stod over 100 km væk fra mit eget pas. Jeg fik derfor min kone til at springe i en  bil og drøne til København. Hun kom frem 4 minutter før check in lukkede. Til gengæld kom hun 1,5 time for sent på arbejde. Jeg valgte derfor at bage en kage til hendes kollegaer, da jeg kom hjem. Samtidigt fik jeg mulighed for at prøve en masse nye redskaber af, med blandet succes.

Det der gik godt var, efter min egen mening, mine nye efeu-plunger, min Lego-silikoneform, samt min bogstavsudstikkere.

Kagen er med nøddebunde, med hhv hvid chokolade ganache og mørk mintganache, opsmurt med smørcreme lavet af lige dele blød smør og flormelis. Kagen er betrukket med MMF.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar