onsdag den 29. august 2012

Piña Colada Muffins

Piña Colada Muffins
En smag af tropperne

I sidste uge holdte vi en intim fødselsdagsfest for min svigerfar og min svoger (min kones bror), da de begge lige havde haft fødselsdag. Kage skulle der naturligvis til, men da jeg ikke havde så lang tid til at bage, faldt valget på nogle tropiske muffins, som må være kagens svar på Piña Colada.
Kagen blev serveret sammen med en virgin Piña Colada smoothie, samt en flødekaramel med Læsø sydesalt, som jeg købte i Kræmmerhus i Næstved hvor jeg var inde og købe ind til min næste kage til min datters 4 års fødselsdag. Jeg var lidt skeptisk overfor salt i karameller, men de smager helt fantastisk.

Opskrift på 12 Piña Colada muffins:

Indgredienser:
1 spsk smagsløs olie (eks. rapsolie)
4½ dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
125 g smør (blødt)
2½ dl brun farin
2 æg, piskede
2 spsk yoghurt naturel eller A38
1 spsk rom
1 moden banan i halverede skiver
75 g hakkede annanaskiver (afdryppede, fra dåse)
1 dl kokosmel

Pynt
4 spsk sukker
½ dl kokosmel

 Tænd ovnen på 200°C.
Sigt mel, bagepulver og natron sammen i en skål.
I en anden skål røres smør og farin sammen til en cremet konsistens, og tilsæt æggene sammen med yoghurt og rom. Rør det godt sammen
Vend banan, ananas og kokosmel forsigtigt i.
Vend blandingen ned i melblandning, indtil det lige netop er blandet. Hvis du rører for meget i det forsvinder det luftige og bananerne bliver most. Det gør ikke noget at der er lidt klumper i dejen.
Fyld dejen i formene, ca 2/3del op
Drys kokosmel ovenpå (den ½ dl) og drys med sukker.
Bages i ca 20 min indtil de er gyldne.

Afkøles på en rist eller serveres varme.
Muffin serveret med virgin Piña Colada smoothie

Muffin og en lille godte til bageefter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar